pühapäev, 10. mai 2015

REIS VÕRRU

Minu reis Võrru

Võrust

Võru on linn Võru maakonnas.

Võrus on Eesti kõrgeim mägi ehk Munamägi.
 Lisaks sellele on seal veel Eesti kõige suurem
 looduslik mägi, Vällamägi.

Busside ja rongide sõiduplaane uurides tundus mulle, et oma enese autoga on kõige mõnusam ja ka odavam perekonnaga sõites mõnda atraktiivset Eestimaa paika külastada. Siin on üks minu sõiduplaane sõiduks Pärnust Võrru. Vahepeal on ära näidatud ka mõnusamad ajaviitekohad, mis tee peale jäävad.

Pärnu - Kilingi-Nõmme – Abja-Paluoja – Karksi-Nuia – Tõrva – Sangaste – Antsla - Võru

Teekonda võiks alustada juba kella 7-8 paiku, sest sel ajal pole veel suvel nii palav ja sõita on päris mõnus. Ennem teele asumist tuleks muidugi kõik riideasjad ära pakkida ja auto bensiiniga ära tankida. Koos vahepeatustega võiks kogu teekonna pikkuseks edasi-tagasi olla 500-600 km (olenevalt sellest, kui palju ja kui kaugele vahepeatusi teha). 600 km peale läheb ühel keskmisel autol umbes 40 l bensiini ja kuna hetkel maksab üks liiter bensiini umbes 1,2 €, siis tuleb reisi bensiiniarveks umbes 72 €.

Kilingi Villa Külalistemaja ja KohvikPärnust startides esimene vahepeatus võiks näiteks olla Kilingi Nõmmes.
Kilingi Nõmmes võiks peatuda näiteks Kilingi Villas. Süüa võiks seal järgmist: 4€. Hispaania jõevähid 6€ Kruiisilaeva hõrgutis (sealiha, šampinjonid, sibul, kartul, salatid) Ja joogiks võiks tellida: 2€. mahl

Karksi-Nuias peaks läbi põikama sealsetest lossivaremetest, millest pole praeguseks küll eriti midagi järel, kuid ka need viimased müürid annavad päris hea ettekujutuse seal kunagi olnust. Selle koha juures on hea see, et varemete vaatamiseks ei pea maksma ja ei tule mitte midagi muud teha, kui ise lihtsalt kohale minna. Seal on ka imeilus vaade.

Tõrvas võiks külastada Hotell de Tolly-d, kus võiks peatuda toas nimega Hortensia, mis on katusetuba ja seal on ilus vaade ümbritsevale maastikule. Tuba on hotelli parim ja üks ööpäev selles toas maksab 77€. Teha on selles hotellis palju, näiteks:

• saun mullivanniga
  • minigolf
  • tennis
  • petanque
  • kroket

Samuti on seal võimalus väljas grillida.

Sealsete hõrgutiste hulgast võiks valida järgmist:
De Tolly tasku 4,79€ ja  jäätisekokteili 1,25€.

Samuti saab hommikusööki vastavalt soovidele ja võimalustele tellida.

Sangastes tuleks kindlasti külastada täielikult restaureeritud Sangaste  Lossi, mida on juba huvitav sellepärast uurida, et seal on segatud vana stiil ja uue aja tehnika. Ka Sangaste Lossis on võimalik ööbida aga meie jalutame pargis ringi ja vaatame ka lossi seest ning sõitsime siis edasi sihtkoha poole.

Antsla üks tõmbenumbreid on Karula Rahvuspark, mis lihtsalt hurmab
oma vaikuse ja iluga. Kuna rahvuspark on suur ja sinna ära eksimine poleks
üldsegi raske, saab ette tellida giiditeenust, mille hind on umbes 18€.

Ja lõpuks meie sihtpunkt- Võru…

Võrus on väga ilusaks ehitiseks Katariina kirik. Lisaks külastame Võrus toidukauplust ja ostame natuke näksimist ja juua. Kulutame umbes 10€.
 Siis läheme telkima Ööbikuorgu, kus ööbimine telgis maksis ühele inimesele 5€.
Järgmine päev jalutasime seal, mis ei maksa midagi. Pärast käisime Suure Munamäe tipus ja seal oli perepilet 11€. Peale seda käisime ka Vällamäe tipus, mis on samuti tasuta.
Külastasime kohalikku poodi, kus läks kokku umbes 20 ning hakkasimegi kodu poole tulema.

Reisi kulud:

Kasutatud kirjandus

esmaspäev, 13. aprill 2015

Minu lemmikfilmid!

Mul on palju lemmikfilme, nii et nimetan teile siis mõned, mida ma hea meelega vaatan.
Näiteks
  • "Armageddon"

See film räägib sellest, kuidas 14 meest kutsutakse maailma päästma. Maa poole tuleb hiiglaslik meteoriit, mille nad peavad peatama enne, kui see teeb maakerale lõpu. Nad suudavad päästa meie planeedi, kuid selle nimel tuli tuua ka ohvreid.

• "1944"

1944. aasta augustis, Saksa okupatsiooni viimastel päevadel varjuvad üksildasse Meelaku tallu sakslaste allatulistatud Nõukogude lendurid Viktor Vene ja Andrei Dobrjanski, kes vajab kohest opereerimist. Lähikonnas on ainult üks meedik - Saksa sõjaväearst hauptmann Evelyn Ewers, kelle poole otsustabki taluperemees, mitmenda põlvkonna orelimeister Jaan Prii  pöörduda. Haavatu öeldakse olevat Priide sugulane, kuid haavast leitud Saksa kuul reedab saladuse ja Ewersile on selge, et tegemist on Nõukogude sõduriga. Jaan Prii ja tema laste Johanni, Sebastiani  ja Mari  pühendumus muusikale sunnib Saksa arsti asjale läbi sõrmede vaatama, pealegi on ta ikka veel kindel natsismi ideede võidus. Pöörde niigi pingestatud kooseksistentsi toob aga Vene kuul, mille läbi hukkub arsti assistent Hans . Nüüd ei tohi ükski sõjaväelane talust lahkuda, et võiksid ellu jääda inimesed, kellele koduõuele on tulnud võõras sõda. See on võtnud perelt ema ja vastutus laste, kodu ja orelite eest on ainuüksi Jaan Prii peal. Viibides ühe katuse all läheneva rinde kõminas, muutub nii sõjaväelaste kui rahulike elanike, nii saksa, vene kui eesti inimeste hoiak üksteise ja elu suhtes.

• "Vehkeja"

See film räägib ühest Venemaal otsitavast vehklejast, kes läheb kooli kehalise õpetajaks. Kui ta kord tundis vehklemisest puudust, võttis ta mõõga välja ja tegi harjutusi, kuid üks tüdruk märkas teda. Tüdruk tahtis seda õppida, kuid mees ütles, et ei saa. Natukese aja pärast mõtles ta ümber ja hakkas kõiki õpetama, kes tahtsid. Lõpuks lähevad nad viiekesi võistlustele, mille nad ka võidavad, kuid meest märgatakse ja küüditatakse Siberisse. Kõik ootavad tema koju tulekut ja kui ta lõpuks koju jõudis, olid kõik väga õnnelikud.

esmaspäev, 23. märts 2015

Sport

Ma armastan väga sporti teha. Olen juba väiksest peale alustanud trennides käimisega.

Alustasin tennisega ja sellega tegelesin aastaid, kuid varsti kadus tennise vastu huvi ära. Selle asemel valisin sulgpalli. Mulle meeldis seal väga, kuigi see polnud ka see, mida ma tahaks teha.

See aasta ma siis ei käigi trennis, kuid koeraga käin ikka jooksmas.

Järgmine aasta plaanin minna tantsima ja väga loodan, et saangi.

Round-Up: Boston Public Tennis Courts

kolmapäev, 4. veebruar 2015

Minu eelmise nädala kõige lahedam sündmus!

Eelmise nädala kõige lahedam sündmus oli SOKK!!!

Sokk on Sütevaka Oma Klassibändide Konkurss. Meie klass on igal aastal osalenud. Mina olen saanud ka iga kord olla bändis, mille üle olen väga rõõmus.

Sellel aastal oli minu arust väga tore ja meie bändil läks ka hästi :)  Me võitsime isegi mustad põlvikud! Siin on bändi liikmed: Rosin, Lisete, Alyssa, Lilli, Ragnar, Raileen ja MINA!

SOKK´i võitis see aasta priima humanitaar lauluga "Treasure". Nad laulsid väga hästi ja olid seda väärt!

See oli väga tore SOKK!!!

Meie klassi bänd!!!

kolmapäev, 14. jaanuar 2015

Esimesed koolinädalad

Mul olid väga toredad esimesed nädalad!

Tore oli jälle klassikaaslasi ja sõpru näha, kuigi ei meeldinud, et jälle hakkas kool
Esimesel päeval saime juba usundiloos teha tunnikontrolli, mida me ei osanud isegi oodata. Vahetunnid olid muidugi kõige lõbusamad.  Peale kooli käisin veel laulmas, trummi ning viiulit mängimas.
Teised päevad muutusid juba aina igavamaks ja tavalisteks. Esimene kontrolltöö oli ka juba kolmandal päeval, mille sain õnneks A.
Nädalavahetusel oli mõnus jälle kaua magada. Nendel päevadel ma eriti midagi peale koristamise ei teinudki. Pühapäeva õhtul käisin veel kinos vaatamas "Kuus kangelast", mis oli väga armas.

Järgmisele koolinädalale ei tahtnud isegi mõelda, kuid vahepeal sai ikka nalja ka!

teisipäev, 13. jaanuar 2015

Jõulud

Minul olid pikad pühad!

Esinemised algasid juba detsembri alguses ja esinetud sai jõululaupäevani välja. Muidugi, kui nüüd järele mõelda, siis kaks esinemist olid parimad ja meeldejäävamad.

Esimene neist oli heategevuslik kontsert  Tori kirikus, kus sain võimaluse esineda ja aidata ühte väikest tüdrukut, kelle pere vajab igapäevaselt abi selle tüdruku elus hoidmisel.

Teine kontsert oli jõululaupäeval koguduses, kus minu ema on juba väikesest peale käinud. Selle tegi eriliseks  võimalus esineda ja laulda koos perega.

Peale jõululaupäeva kirikut käisime surnuaedades, panime küünlad põlema ja meenutasime lähedasi.
Peale sellist mõnusat väntsutamist oli  hea tulla koju, kus  tuppa sisenedes juba ootasid magusad toidulõhnad.
Kuusel põlesid küünlad ja pere sai laua ümber kokku. Külla oli tulnud mu tädi ja onu koos peredega ja kui siis põhjapõder, kes tuppa ära ei mahtunud ukse taha ka kingikoti oli toonud, sai nalja ning rõõmsaid elamusi kingitustest.

Jah! Olid ilusad ja valged jõulud!